Rodzaje reklamy zewnętrznej – jak promować swoją firmę?
Zastanawiałeś się, dlaczego niektóre reklamy zostają w Twojej pamięci na długo? Odpowiedź tkwi w odpowiednim doborze nośnika, kreatywnym projekcie oraz strategicznej lokalizacji. Szyldy, tablice czy billboardy, choć niepozorne, stanowią potężne narzędzia marketingowe, które przyciągają klientów, a także wyróżniają firmę na tle konkurencji. W tym blogu przedstawimy rodzaje reklamy zewnętrznej, zastanowimy się nad ich największymi zaletami i przypomnimy, jakie informacje powinny zawierać.
Spis treści:
- Jakie są formy reklam zewnętrznych? Przykłady
- Rodzaje reklamy zewnętrznej – jak wpływają na odbiorców?
- Najważniejsze informacje na reklamie zewnętrznej – przykłady
- Podsumowanie – reklama zewnętrzna od sprawdzonego producenta
Jakie są formy reklam zewnętrznych? Przykłady
Reklamy zewnętrzne to wszelkie przykłady form promocji umieszczonych w przestrzeni publicznej. Wymiennie używa się często określenia outdoor. Wyróżniamy kilka głównych rodzajów reklamy zewnętrznej:
- Banery – elastyczne materiały promocyjne mocowane na budynkach lub ogrodzeniach.
- Billboardy – duże tablice reklamowe, ustawione zwykle przy ruchliwych drogach i w centrach miast. Są przydatne ze względu na dużą widoczność oraz statyczny przekaz.
- Reklama tranzytowa – umieszczana na środkach transportu, np. autobusach czy tramwajach. Zapewnia mobilność przekazu, dzięki której informacja dotrze do większej liczby osób.
- Citylighty – podświetlane nośniki na przystankach bądź wiatach, dobrze widoczne po zmroku.
- Słupy i tablice reklamowe – mniejsze rodzaje reklamy zewnętrznej, zazwyczaj stosowane na chodnikach, by zwracać uwagę przechodniów.
To najczęściej wykorzystywane formy reklamy zewnętrznej. Przytoczone przykłady różnią się swoim zasięgiem, widocznością oraz kosztami montażu. Billboardy lub banery są bardziej statyczne, natomiast reklama tranzytowa pozwala dotrzeć do większej liczby odbiorców w niedługim czasie.
Rodzaje reklamy zewnętrznej – jak wpływają na odbiorców?
Różne rodzaje reklamy zewnętrznej mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki, przyciągnięcie uwagi, skłonienie do zakupu. Jej skuteczność zależy w dużej mierze od miejsca ekspozycji, formatu oraz treści przekazu. Billboardy i citylighty sprawdzają się w kampaniach wizerunkowych. Budują osobowość marki, ale rzadziej skłaniają potencjalnych klientów do szybkiej reakcji. Są również dynamicznie działające reklamy zewnętrzne. Przykładem może być promocja tranzytowa, która dociera do różnych grup odbiorców, w wielu lokalizacjach, co zwiększa jej skuteczność w kampaniach produktowych czy eventowych. Jednak największy wpływ na odbiorców mają nośniki interaktywne, np. ekrany cyfrowe – przyciągają uwagę na dłużej i łatwiej angażują potencjalnych klientów. Jak już zauważyliśmy duże znaczenie dla sukcesu reklamy zewnętrznej ma jej odpowiednie umiejscowienie. Nośniki w ruchliwych okolicach uzyskują większy zasięg, z kolei te blisko punktów sprzedaży częściej prowadzą do natychmiastowego zakupu. Dobrze zaplanowana reklama zewnętrzna wykonana przez producenta z doświadczeniem zapewni szybki wzrost zainteresowania marką lub produktem.
Najważniejsze informacje na reklamie zewnętrznej – przykłady
Reklama jest skuteczna, jeśli przekazuje odbiorcom wszystkie najważniejsze informacje w sposób czytelny i atrakcyjny. Ograniczony czas kontaktu obserwatora z nośnikiem wymusza, by treść była jak najbardziej skondensowana, a przekaz – jednoznaczny. Oto najważniejsze elementy, które powinny znaleźć się na reklamie zewnętrznej:
- Nazwa firmy lub logo – buduje rozpoznawalność marki i ułatwia jej zapamiętanie.
- Hasło reklamowe (slogan) – chwytliwe zdanie, które oddaje charakter oferty.
- Główna informacja o produkcie/usłudze – istotna dla odbiorcy treść.
- Call to Action – konkretna zachęta, np. „Zadzwoń teraz!”.
- Dane kontaktowe – adres, numer telefonu, strona internetowa lub kod QR.
- Elementy wizualne – grafika bądź zdjęcie, które przyciągają wzrok.
Trzeba jednocześnie pamiętać, że zbyt duża liczba informacji może przytłoczyć odbiorców. Treść powinna być prosta i konkretna. Najlepiej sprawdzają się krótkie zdania, duży font oraz kontrastowe kolory.
Podsumowanie – reklama zewnętrzna od sprawdzonego producenta
Opisane w tym blogu rodzaje reklamy zewnętrznej są skutecznym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki i dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Wybór odpowiedniego nośnika będzie miał ogromny wpływ na pomyślność całej kampanii. Skorzystaj z usług firmy Studio Artline, jeśli potrzebujesz niezawodnej reklamy zewnętrznej. To producent z dużym doświadczeniem i wieloma projektami promocyjnymi zakończonymi sukcesem.