Reklama zewnętrzna – cechy dobrej reklamy. Komu zlecić realizację.
Istnieją różne sposoby na to, aby zwrócić uwagę potencjalnej przechodzącej obok osobie na to, że tu właśnie mieści się siedziba Twojej firmy i ma wiele do zaoferowania. Zalety reklamy zewnętrznej są bardzo liczne, dlatego warto ją wykorzystać w promocji firmy. Jakie są jej cechy? Dlaczego warto zlecić ją profesjonalnemu producentowi? Przekonaj się!
Czym jest reklama zewnętrzna?
Z pewnością doskonale wiesz, czym jest szyld, a czym podświetlany neon – widujesz je przecież na co dzień w mieście w wielu różnych konfiguracjach. Czy zwracasz na nie uwagę? Chcąc nie chcąc – z pewnością to robisz. To właśnie reklama zewnętrzna. Czym jest tego rodzaju materiał dla profesjonalnej firmy? Przede wszystkim sposobem na to, by pokazać, że tu właśnie ona działa. Jej cechy to również przyciąganie uwagi, a także prezentowanie, że przedsiębiorstwo funkcjonuje na wysokim poziomie, co sprawia, że potencjalny klient koduje, że wolałby właśnie jemu powierzyć swoje sprawy, niż temu, który działa bez jakiegokolwiek logo, szyldu i pomysłu na siebie.
Jakie są cechy dobrej reklamy?
Zanim zlecisz komukolwiek wykonanie swojego kasetonu podświetlanego, który nocą będzie podpowiadał, że tu właśnie znajduje się Twój sklep, siedziba przedsiębiorstwa albo punkt usługowy, weź pod uwagę zalety oraz cechy dobrej reklamy:
- Widoczność. Musi ona być odpowiednio duża, choć nie przytłaczająca, i prezentować się w wyrazistych barwach (niekoniecznie jaskrawych!), które współgrają z identyfikacją wizualną marki.
- Czytelność. To jedna z dobrych cech reklamy zewnętrznej. Nie musi być krzykliwa ani prowokacyjna. Ważne, aby logotyp był czytelny, i aby każdy z daleka potrafił odróżnić szyld fryzjera od salonu tatuażu. Powinien zatem być zaprojektowany przez profesjonalną firmę reklamową, która poprzez subtelne obrazy poprowadzi myśli potencjalnego klienta właśnie tam, gdzie powinny one powędrować.
- Wpisywanie się w otoczenie. To prawka, że dobra reklama zewnętrzna powinna nieco wyróżniać się na tle innych – na przykład umieszczonych na ścianie tego samego budynku galerii handlowej. Niech robi to przy pomocy subtelnego logo i logotypu o podobnych barwach i rozmiarach, co szyldy i kasetony, które ją otaczają. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ profesjonalna firma, którą reprezentują, nie chce być postrzegana jako mająca zamiłowanie do tandety i prowokacji, a tak właśnie by się stało, gdyby wykorzystywała proste i niemodne już zabiegi marketingowe w celu przykucia uwagi.
- Oszczędny minimalizm. Dlaczego właśnie on, skoro reklama zewnętrzna ma przyciągać uwagę? Ponieważ ludzki umysł nie jest w stanie w krótkim czasie, spoglądając na nią na ulicy, zarejestrować wszystkich szczegółów związanych z wymyślną, skomplikowaną grafiką. Łatwiej mu przyswoić prosty wzór – linię przypominającą nożyczki i napis „Fryzjer”, zamiast precyzyjnego obrazu misternie wykonanego upięcia włosów i napisu „Artystyczne studio kreacji fryzur”. Długą, wyjaśniającą nazwę lepiej umieść pod spodem, mniejszymi literami, a efektownymi rysunkami ozdób wnętrze – Twoi klienci będą mieć mnóstwo czasu podczas stylizacji, aby je podziwiać!
Jakie są zalety reklamy zewnętrznej?
Prowadzisz działalność i zastanawiasz się, czy warto wydawać pieniądze na profesjonalną reklamę zewnętrzną o dobrych cechach, która odróżni ją od konkurencji? Z pewnością tak! Ma ona wiele zalet. To przede wszystkim możliwość poinformowania osób, które codziennie przechodzą obok siedziby firmy, że tutaj się ona mieści, ale też łatwiejszy dostęp do niej dla kurierów czy osób z polecenia. To także nadanie przedsiębiorstwu wyższego statusu – wydaje się ono bardziej zaangażowane w swoją pracę i skłonne do inwestowania w szyldy, kasetony czy oklejanie aut służbowych, a co za tym idzie – bogatsze.
Komu zlecić profesjonalną reklamę zewnętrzną?
Bardzo istotne jest to, że nie warto podejmować prób samodzielnego tworzenia kasetonu, standu czy okleiny na samochód, jeśli nie ma się odpowiednich narzędzi i doświadczenia. Profesjonalny producent reklamy zewnętrznej zrobi to dużo szybciej, precyzyjniej i kompleksowo – łącznie z projektem i montażem, dzięki czemu nie będziesz musiał tracić własnej energii na żadnym etapie tych procesów. Firma reklamowa działająca w Twoim województwie to najlepszy wybór!
Dlaczego dopasowanie producenta reklamy ma takie znaczenie?
Pamiętaj, że jakość tego, czym się otaczasz, świadczy o Twojej marce. Profesjonalna firma reklamowa wykona dla Ciebie taki szyld, kaseton, stand czy inny element reklamy zewnętrznej o dobrych cechach, że z przyjemnością będziesz się nimi posługiwać przez kolejne lata! Wybór wykonawcy ma więc duże znaczenie dla jakości i trwałości materiałów promocyjnych. Nie zaniedbaj go – zleć to fachowcom!