Podświetlane litery 3D a inne formy reklam
Reklama zewnętrzna odgrywa kluczową rolę w pozyskiwaniu nowych Klientów i budowaniu solidnego wizerunku marki. Spójna identyfikacja wizualna, która idzie w parze z odpowiednio zaprojektowanym komunikatem marketingowym, to gwarancja pozytywnego pierwszego wrażenia. Klient znacznie chętniej ponownie skorzysta z naszych, jeśli pozostawimy w jego pamięci pozytywny ślad. Jednym z najlepszych rozwiązań przyciągających wzrok są litery podświetlane 3D. To sprawdzony i wybierany przez wielu Klientów sposób na urozmaicenie fasady budynku. Jak taka reklama wypada na tle innych? Czy nie lepiej byłoby wybrać kaseton lub neonowy napis?
Spis treści:
- Litery przestrzenne podświetlane – czym są?
- Litery podświetlane LED a billboardy
- Litery podświetlane 3D a neony
- Litery przestrzenne LED a kasetony reklamowe
- Podświetlane litery 3D a tradycyjne szyldy sklepowe
- Podsumowanie
Litery przestrzenne podświetlane – czym są?
Litery świetlne 3D to forma reklamy, którą można umieścić na przykład przed firmowym budynkiem. To doskonały sposób na wyróżnienie się spośród konkurencji. Podświetlane litery 3D przyciągają wzrok w każdych warunkach atmosferycznych i niezależnie od pory roku czyniąc reklamę dostrzegalną już z daleka. Jako nośnik wykorzystuje się materiały takie jak pleksi, aluminium, czy PCV. Wnętrze liter wypełniają głównie diody LED, które emitują równomierne światło. Taka forma reklamy jest bardzo energooszczędna ze względu na znacznie mniejszy pobór energii w porównaniu do tradycyjnych źródeł światła. Dodatkowo diody LED mogą działać nawet do 50 000 godzin, co czyni tę inwestycję bardzo długotrwałą.
Litery przestrzenne i podświetlane można dowolnie personalizować. Każdy projekt dostosowujemy do indywidualnych potrzeb Klienta.
Litery podświetlane LED a billboardy
Widoczność przekazu reklamowego w formie billboardu jest równie dobra, jak w przypadku podświetlanych liter. Odpowiednio wykonany pozwoli potencjalnemu Klientowi spostrzec naszą reklamę już z daleka. Mimo że litery podświetlane 3D nie są tak popularne w porównaniu do wielkich tablic, z łatwością można je zauważyć, nawet jeśli są one mniejsze. Warto jednak zaznaczyć, że jeśli billboard nie zostanie zabezpieczony odpowiednią powłoką ochronną, materiały drukowane są narażone na działanie warunków atmosferycznych. Z tego powodu warto przekazać ich wykonanie doświadczonej firmie takiej jak Studio Artline. Poza tym z uwagi na swój rozmiar, ten nośnik sprawdza się zwłaszcza na dużej przestrzeni. Litery przestrzenne LED są natomiast na tyle wszechstronne, że sprawdzą się niezależnie od dostępnej powierzchni.
Litery podświetlane 3D a neony
Neony nadal posiadają swoją oddaną rzeszę fanów. Jak wypadają one jednak w porównaniu z LEDowymi świecącymi literami? Neonowe napisy charakteryzują się wyglądem retro i nadają otoczeniu wyjątkowy klimat. Ich światło przyciąga wzrok jeszcze bardziej niż to pochodzące z diod.
Jednym z decydujących aspektów jest jednak cena. Pomimo że litery przestrzenne i podświetlane mogą być droższe w wykonaniu, neon zużywa znacznie więcej energii elektrycznej. Niższe koszty eksploatacji liter 3D szybko zwrócą różnicę w cenie początkowej. Ponadto warto odnotować lepszą żywotność diod LED oraz większą odporność na uszkodzenia mechaniczne i warunki atmosferyczne. W neonowych napisach używane są szklane rury, więc znacznie łatwiej o drobne zniszczenia, których konserwacje i naprawy dodatkowo zwiększają koszty. Wszakże, jeśli odpowiednio zadba się o instalację, może ona posłużyć nawet przez kilkadziesiąt lat.
Litery przestrzenne LED znacznie lepiej sprawdzą się w zastosowaniach komercyjnych, natomiast neony wprowadzają lepszy klimat, przez co lepiej dopasują się do barów, klubów czy sklepów w stylu retro.
Litery przestrzenne LED a kasetony reklamowe
Kasetony dają możliwość stworzenia atrakcyjnej, dużej powierzchni na przekaz reklamowy. Jak nośnik ten radzi sobie w odniesieniu do podświetlanych liter? Jeśli obie formy zostaną wyposażone w diody LED, ich energooszczędność będzie porównywalna. Dodatkowo długa żywotność tego typu oświetlenia minimalizuje potrzebę konserwacji i czyni obie inwestycje bardzo opłacalnymi. W kasetonach istnieje również możliwość użycia świetlówek, co obniża początkowy koszt wykonania reklamy, jednak zwiększa zużycie energii. Co więc wybrać? Litery świetlne 3D sprawdzą się doskonale na fasadach budynków, nad wejściami do sklepów oraz w miejscach o dużym natężeniu ruchu pieszego. Kasetony natomiast są często stosowane w centrach handlowych i na stacjach benzynowych – tam, gdzie potrzebna jest większa powierzchnia reklamowa.
Podświetlane litery 3D a tradycyjne szyldy sklepowe
Tradycja nigdy nie wychodzi z mody. Szyldy sklepowe są ekonomiczną i efektywną formą reklamy dla biznesu. Mimo że, nie przyciągają wzroku tak skutecznie, jak litery przestrzenne LED, nadal są one solidnym wyborem. Ich płaska forma i ograniczone możliwości oświetlenia sprawiają, że pozornie to rozwiązanie może wydawać się mniej atrakcyjne dla potencjalnych Klientów. Nie jest to jednak regułą, ponieważ w miejscach, gdzie nie ma nadmiaru billboardów i innych nośników reklamowych, szyld sprawdzi się doskonale – zwłaszcza jeśli będzie dobrze oświetlony. Wszystko zależy więc od sytuacji i specyfiki danego biznesu. W Studiu Artline chętnie pomożemy w wyborze odpowiedniego nośnika, gdyż w naszej ofercie znajdują się zarówno litery świetlne 3D, jak i tradycyjne szyldy sklepowe.
Podsumowanie
Każda forma reklamy wizualnej ma swoje unikalne zalety i najlepiej dopasować ją do indywidualnych potrzeb Klienta. Podświetlane litery 3D to jedna z możliwych opcji. Dlaczego warto je wybrać?
- Przyciągają wzrok: dzięki trójwymiarowości i podświetleniu są widoczne z daleka, nawet w nocy, co zwiększa szanse na zauważenie reklamowanego biznesu.
- Wspomagają budowanie wizerunku marki: profesjonalny wygląd zwiększa szansę na lepsze pierwsze wrażenie.
- Energooszczędność: wykorzystanie diod LED sprawia, że rozwiązanie jest ekonomiczne w eksploatacji.
- Trwałość: odporne na warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne, co gwarantuje długotrwałe użytkowanie.
- Możliwość personalizacji: można dostosować je do własnych potrzeb, wybierając materiał, kształt, rozmiar czy kolor.
- Wszechstronność: są możliwe do zamontowania na różnych powierzchniach, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków.
Ostateczny wybór zależy od indywidualnych potrzeb, budżetu oraz specyfiki miejsca, w którym będzie umieszczona reklama. Warto skonsultować się ze specjalistami, którzy pomogą Ci dobrać najlepszą opcję. W Studiu Artline oferujemy szeroki wybór rozwiązań reklamowych, w tym litery podświetlane 3D, tradycyjne szyldy, kasetony i billboardy, a także wiele innych form reklamy wizualnej. Nasi eksperci chętnie wesprą w wyborze, który pomoże osiągnąć wizerunkowy sukces. Doradzimy, jak wyróżnić się na rynku!