Branding wewnątrz przedsiębiorstw – jak stworzyć odpowiednie oznakowanie?
Piktogramy to najprostsza forma komunikacji. To przekazanie informacji za pomocą obrazka bez konotacji językowych. Do takich też należą znaki drogowe czy ostrzegawcze, stosowane również na magazynach i halach produkcyjnych. Tego typu znaki są czytelne dla szerszej grupy odbiorców w porównaniu na przykład z informacjami z wykorzystaniem słów. Magazyny to rejony o wzmożonym ruchu i wysokiej koncentracji towarów na ograniczonej przestrzeni. Aby nie dochodziło do wypadków, a jednocześnie praca mogła przebiegać sprawnie, warto zastosować w takich miejscach odpowiednie oznakowanie. To jedna z najskuteczniejszych form informowania o potencjalnych zagrożeniach. Pozwala ono również na bezproblemowe korzystanie z danego otoczenia.
Spis treści:
- BHP a oznakowanie hal i magazynów
- Etykiety i oznakowanie magazynowe
- Reklama na terenie przedsiębiorstwa
BHP a oznakowanie hal i magazynów
O tym jak ważne jest bezpieczeństwo w pracy, wie chyba każdy. Jasne i klarowne znaki ostrzegawcze są w stanie zminimalizować ryzyko niepożądanych sytuacji i wypadków. Również agencja interaktywna może zająć się przygotowaniem odpowiedniego oznakowania hali produkcyjnej. Przede wszystkim najważniejsze jest to, aby było ono zgodne z polskimi przepisami prawa i unijnymi dyrektywami. Do tych znaków należą wszelkie zakazy, ostrzeżenia, obowiązki, a także wskazówki ewakuacyjne czy dotyczące lokalizacji sprzętu przeciwpożarowego. Warto przy tym zadbać o cykliczne aktualizacje systemów oznakowania.
Etykiety i oznakowanie magazynowe
Jak odnaleźć daną kategorię produktu w miejscu, gdzie może ich znajdować się nawet kilka tysięcy? Między innymi dzięki Studiu ArtLine istnieje możliwość zamówienia i stworzenia spójnej komunikacji danego przedsiębiorstwa. Do zalet tego rodzaju znakowania należy przede wszystkim wzrost wydajności i efektywności pracy, a także znaczne zminimalizowanie potencjalnych wypadków w danym miejscu. Warto zwrócić uwagę, aby oznakowanie magazynów było czytelne – dlatego częstym rozwiązaniem są tu piktogramy bądź wielkoformatowe banery dla zwiększenia ich widoczności. Stosowanie się do przyjętej formy komunikacji zapewni bezpieczeństwo i wydajność pracy. Na każdym większym magazynie sprawdzają się również etykiety na regały, które występują między innymi jako:
- etykiety lokalizacyjne – służą do sprawnego odszukiwania pozycji danego towaru;
- etykiety z kodami kreskowymi – ułatwiają sprawdzanie produktów, powinny być umieszczane w miejscu widocznym i łatwo dostępnym dla skanera;
- etykiety podłogowe – informacje dla urządzeń transportu bliskiego na temat miejsc na palety;
- etykiety wielkoformatowe – najczęściej są wizualizacją planu magazynu czy miejscem znajdowania się stref i pomieszczeń.
Dzięki ofercie agencji ArtLine klienci mają możliwość otrzymania dowolnych etykiet informacyjnych zaprojektowanych i wykonanych bezpośrednio dla nich. To również gwarancja jakości i terminowości, a także zgodności z obowiązującymi normami. Oferta dostosowywana jest do indywidualnych potrzeb.
Reklama na terenie przedsiębiorstwa
Na identyfikację wizualną składa się wiele elementów. W przestrzeniach takich jak hale i magazyny wymaga ona nieco więcej zaangażowania z uwagi na metraż, ale nie tylko. Warto pamiętać, że spójność komunikacji odgrywa istotną rolę w poruszaniu się po danej przestrzeni oraz możliwościach użytkowych. Oznakowaniem reklamowym na hali czy magazynie może być również strój pracowników. Czapki bądź koszulki z logo firmy świadczą o związku osoby noszącej taki ubiór z daną marką. Najważniejsza w tych działaniach jest przede wszystkim spójność – wszystkie podjęte działania muszą jednoznacznie kojarzyć się z daną marką. Samo oznakowanie budynku też jest niezwykle ważne. Takie działanie gwarantuje rozpoznawalność marki w przestrzeni miejskiej. Często fizyczna obecność danej marki zapewnia możliwość wyróżnienia się na tle innych przedsiębiorstw. Reklama ma znaczący wpływ na odbiorcę niemal na każdym kroku. Czasem tylko nie zdajemy sobie z tego sprawy, albo nie jesteśmy świadomi, co jest, a co już nie jest marketingowym przekazem.