Billboard, stand czy kaseton? Którą formę reklamy wybrać?
Skuteczna komunikacja z klientem to podstawa. Aby do niego dotrzeć, warto opracować spójną strategię. Często w tych działaniach nieoceniona jest pomoc wykwalifikowanej agencji reklamowej. Specjaliści z dziedziny marketingu są w stanie w sprawny sposób przeprowadzić każdego ich kontrahenta przez meandry reklamy. Jak sprawić by nasza tablica reklamowa skutecznie przyciągnęła klientów? Przede wszystkim liczy się wartościowy projekt i dopracowana oferta – to dobra strategia na start. Marketing tradycyjny, bo do tego typu należą właśnie tablice i szyldy, choć wypierany przez nowoczesne formy reklamy elektronicznej, nadal ma swoich zwolenników i skutecznie przyciąga klientów z przeróżnych branż. Wielki billboard wiszący nad miastem z pewnością skupi na sobie uwagę przechodniów. Warto więc wykorzystać różne formy reklamy w swojej firmie.
Spis treści:
- Ile reklam, tyle rozwiązań – spraw, aby Twoja tablica była wyjątkowa
- Outdoor branding Twojej firmy – reklama zewnętrzna
- Co na zewnątrz, to też w środku – reklama wewnętrzna
- Tablice reklamowe – jak je zaprojektować?
- Gdzie i do kogo kierujesz swoją reklamę?
Ile reklam, tyle rozwiązań – spraw, aby Twoja tablica była wyjątkowa
Działania marketingowe oparte na reklamie z wykorzystaniem nośników fizycznych można podzielić na zewnętrzne i wewnętrzne. Głównym rozróżnieniem między nimi jest miejsce przeznaczenia. Używając tablic zewnętrznych, montuje się je najczęściej przed bądź wokół siedziby firmy. W porównaniu do szyldów, które znajdują swoje zastosowanie głównie na elewacjach budynków – najczęściej nad głównym wejściem, to tablice są z reguły obiektami wolnostojącymi. Głównym celem w obu przypadkach jest stworzenie spójnej ścieżki klienta, aby miał on jasny przekaz dotyczący wybranych przez siebie usług.
Outdoor branding Twojej firmy – reklama zewnętrzna
Baner z logo Twojej firmy i numerem telefonu czasem w zupełności wystarczy jako spójny i treściwy komunikat o oferowanej usłudze. Moc skuteczności tkwi w prostocie, ale i precyzji treści oraz estetycznym ładzie w warstwie graficznej. Należy pamiętać, aby forma przekazu nie przesłaniała treści. Ponadto mocną stroną w przypadku instalacji tablic reklamowych jest natychmiastowy kanał odbioru – wystarczy rzut oka na zamontowaną planszę. Taki efekt jest trudny do osiągnięcia w social mediach, gdzie zazwyczaj nie zwraca się uwagi na reklamy przy nieustannym przewijaniu ekranu.
Co na zewnątrz, to też w środku – reklama wewnętrzna
Nieraz była już mowa o spójności. Warto mieć na uwadze pewnego typu synchronizację między tym co w środku, a na zewnątrz. Tablice reklamowe rzadziej stosuje się jako wewnętrzne systemy komunikacji i zdecydowanie w innej formie. Tu nie sprawdzą się wielkogabarytowe banery, a ujednolicone, treściwe informacje. Taką tablicę można wykorzystać na przykład jako zamiennik szyldu czy w budynku, gdzie swoją siedzibę ma więcej przedsiębiorstw. Stanowią one zazwyczaj część oznakowania technicznego, informującego o rozkładzie przestrzeni czy dostępnych usługach oraz godzinach urzędowania. Często są to też tablice wolnostojące – takie sprawdzają się w sklepach spożywczych czy galeriach handlowych.
Tablice reklamowe – jak je zaprojektować?
Aby móc sobie zapewnić w pełni skuteczną reklamę, należy zadbać o nią już na etapie pomysłu. Oprócz warstwy wizualnej warto w nim ująć czas ekspozycji czy finalną formę przekazu. Reklamy gabarytowe to ważny element wielu kampanii, a na ich sukces znacząco wpływa umiejscowienie. Aby działania te były skuteczne, warto zadbać o niepowtarzalność. Wszelkie powielanie warstwy tekstowej czy graficznej może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Tablice reklamowe – zewnętrzne czy wewnętrzne, nie muszą jednak istnieć jedynie w celu przedstawienia oferty. Mogą również pełnić funkcję informacyjną – na przykład w biurach czy urzędach w formie tablicy ogłoszeń. To prosty sposób na skuteczną komunikację.
Gdzie i do kogo kierujesz swoją reklamę?
Warto odpowiedzieć sobie na to pytanie, gdyż to właśnie grupa docelowa i miejsce montażu są ważne w całym procesie od projektu do finalnego wykonania. W większych miastach, takich jak Poznań i Gdańsk, gdzie przecinają się ruchliwe szlaki komunikacyjne, warto zainwestować w stojącą reklamę w formie billboardu czy baneru. W przypadku aglomeracji wielkość często ma znaczenie. Decydując się na tablicę reklamową zewnętrzną, warto pamiętać o dobrze rozplanowanym komunikacie, który chcemy zawrzeć. Kanał ten powinien być spójny z innymi działaniami marki – dzięki temu rozpoznawalny, ale także na tyle uniwersalny by inwestycja była opłacalna w czasie trwania przynajmniej kilku kampanii. Tablice reklamowe mogą być skutecznym nośnikiem. Zaufany i sprawdzony producent, który zapewni trwałość i solidność konstrukcji to podstawa.
Warto zwrócić uwagę, że takiej reklamy zewnętrznej z pewnością nie przeklikamy ani nie zablokujemy. To znacząca przewaga nad marketingiem zamieszczanym między innymi w kanałach społecznościowych. Należy pamiętać, że kluczem do sukcesu reklamy jest wybranie grupy docelowej i właściwej lokacji dla tablicy w formie billboardu czy baneru.